KONTAKT 500 835 853

OD 400 PLN PRZESYŁKA W POLSCE GRATIS

ZWROT LUB WYMIANA DO 14 DNI

Kategorie wpisów

 Jak schudnąć, karmiąc piersią? Dowiedz się jak ćwiczyć i co jeść, żeby doprowadzić do spadku wagi w czasie laktacji!

Jak schudnąć, karmiąc piersią? Dowiedz się jak ćwiczyć i co jeść, żeby doprowadzić do spadku wagi w czasie laktacji!

Spis treści:
Jak schudnąć po ciąży, karmiąc piersią?
Jak kontrolować spadek wagi podczas karmienia piersią?
Co jeść podczas karmienia piersią, żeby schudnąć?
Tajniki odchudzania po porodzie
Gadżety przydatne przy odchudzaniu się i karmieniu piersią
Odchudzanie się po ciąży a aktywność fizyczna

Jak schudnąć po ciąży, karmiąc piersią? I skąd właściwie biorą się nadprogramowe kilogramy po urodzeniu dziecka?

Wiele kobiet zastanawia się, jak schudnąć po ciąży, karmiąc piersią. Aby tego dokonać, należy najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego w czasie ciąży tyjemy i czy jest to całkowicie naturalne i normalne. Otóż równomierne przybieranie na wadze w tym czasie świadczy o prawidłowym rozwoju ciąży. Dlatego też waga powinna być systematycznie kontrolowana. W ciągu całej ciąży kobiety przybierają zwykle od 10 do 14 kilogramów - jeżeli spodziewamy się bliźniaków waga może podskoczyć nawet o 18 kilogramów. Oczywiście to też zależy od naszego stanu przed ciążą - szczupłe panie powinny przytyć więcej niż kobiety z lekką nadwagą.

Skąd biorą się te wszystkie dodatkowe kilogramy? Weźmy pod uwagę, że nie tylko dziecko zwiększa wagę kobiety w ciąży. Zmienia się całe ciało, aby cały proces przebiegał prawidłowo. Sam maluch pod koniec ciąży waży około 3-4 kilogramy. Do tego należy doliczyć wagę powiększonej macicy - 1 kilogram, łożysko - od 0,5 do 1 kilograma, płyn owodniowy - 1-2 kilogramy. Kobietom w ciąży często powiększają się piersi, należy zatem dodać kolejne 1-2 kilogramy. Wzrasta także objętość krwi i innych płynów ustrojowych - to nawet 3 kilogramy więcej. Pozostałe kilogramy, które przybywają nam w trakcie ciąży to już tkanka tłuszczowa. Osadza się zwykle na biodrach, udach i pośladkach i ma za zadanie zapewnić mamie i dziecku dodatkowe źródło energii.

Dobra wiadomość jest taka, że po urodzeniu dziecka od razu ubywa kobiecie około 6 kilogramów. Reszty pozbywamy się zazwyczaj w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy, zwłaszcza, jeśli karmimy piersią. Schudnąć będzie łatwiej, jeżeli w trakcie ciąży nie folgowałyśmy sobie zbytnio, sięgając często po słodycze i potrawy, które zawierają puste kalorie. Tempo chudnięcia po ciąży uwarunkowane jest także wiekiem kobiety - z czasem szybkość przemiany materii niestety spada. To, że będąc w ciąży “jemy za dwoje”, a po urodzeniu dziecka “jemy, bo karminy”, wcale nie oznacza, że mamy jeść dwa razy więcej - odżywiajmy się z głową. Żaden z tych okresów nie usprawiedliwia pochłaniania nieograniczonej ilości cukru pod różnymi postaciami. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, lepiej zjeść owoce. Nie dość, że dostarczą nam zdrowych cukrów, których tak pragniemy, to jeszcze dodatkowo nawodnią organizm oraz naładują witaminami i antyoksydantami, które poprawiają stan naszego zdrowia.

Karmienie piersią pomaga szybko schudnąć po ciąży

Jak kontrować spadek wagi podczas karmienia piersią? Dowiedz się, jak skutecznie i bezpiecznie schudnąć po ciąży tak, aby nie narazić na szwank zdrowia swojego i dziecka

Aby zanotować spadek wagi podczas karmienia piersią, po pierwsze… często karmimy piersią. Staramy się jak najrzadziej zastępować mleko matki modyfikowanym zastępnikiem. W razie pilnej potrzeby korzystamy z laktatora lub ręcznie odciągamy pokarm, aby przygotować zapasy pokarmu dla dziecka. Dlaczego kobiety, które jak najwięcej karmią piersią, chudną? Ponieważ produkcja mleka wymaga dużych pokładów energii. Matkom karmiącym zaleca się spożywanie około 500 kalorii dziennie więcej niż przed ciążą. Spokojnie, dostarczając sobie tylu dodatkowych kalorii nie przytyjemy jeszcze więcej, a właśnie schudniemy. Kobiecy organizm zużywa nawet 700 kalorii na produkcję mleka dla dziecka w ciągu doby. Badania dowodzą, że w czasie, kiedy kobieta ma laktację, jej metabolizm znacznie szybciej działa i spala nadmiar tłuszczu. Dodatkowo kilogramy, które odłożyły się w trakcie ciąży, stanowią swego rodzaju rezerwę kalorii potrzebnych mamie podczas okresu karmienia piersią. Dzięki nim kobiety zachowują zdrowie, siłę i energię.
Jaki powinnyśmy odnotowywać spadek wagi podczas karmienia piersią? Zazwyczaj świeżo upieczone mamy cieszące się dobrym zdrowiem tracą około 2 kilogramów miesięcznie. Przez pierwsze dwa lub trzy miesiące po porodzie lepiej nie podejmować dodatkowych kroków w celu szybszego przywrócenia sobie dawnej wagi, ponieważ to czas na regenerację organizmu po porodzie oraz stabilizację laktacji. Najbezpieczniej jest mieć w tym czasie jadłospis zróżnicowany - bogaty zwłaszcza w wapń, żelazo i witaminę B12. Nie stosujemy żadnej drastycznej diety - mogłaby zaszkodzić zarówno mamie, jak i karmionemu piersią dziecku. Pamiętajmy, że przez pierwsze sześć miesięcy życia maluch powinien być karmiony wyłącznie mlekiem matki. To dobrze, bo im więcej karmimy, tym szybciej chudniemy i zachowujemy przy tym maksymalne bezpieczeństwo swoje i dziecka. Nie wolno podczas karmienia piersią zbyt szybko tracić wagi, bo może to nawet zahamować laktację.

Nie zapominajmy, że nasze życie dopiero co zmieniło się diametralnie. Dajmy sobie czas na wprowadzanie kolejnych zmian powoli i bez nerwów. Utrata wagi podczas karmienia piersią jest procesem długotrwałym. Wymaga kontrolowania swoich przyzwyczajeń żywieniowych i pogodzenia czasu, jakiego potrzebujemy dla siebie z obowiązkami młodej mamy. Na szczęście maluszek rośnie szybko i wkrótce dostarczy swojej mamie sporo ruchu!

Co jeść podczas karmienia piersią, żeby schudnąć? Zobacz, jak skomponować zdrową, zbilansowaną dietę dla matki karmiącej

Co jeść podczas karmienia piersią, żeby schudnąć? Przede wszystkim to, co zdrowe. Apetyt kobiety, która karmi piersią, jest spory. To ze względu na prolaktynę - hormon, który jest odpowiedzialny za pobudzanie laktacji oraz za blokowanie menstruacji i owulacji w pierwszych miesiącach po porodzie. Wydzielanie tego hormonu następuje między innymi po posiłku - jest to prosta zależność. Kobieta, która karmi malucha musi dobrze jeść i wciąż zaspokajać swój apetyt, dlatego najlepiej sięgać po rzeczy zdrowe, które nie wpłyną negatywnie na naszą wagę. Jeżeli w pierwszych tygodniach po porodzie troszkę przytyjemy, nie przejmujmy się, że taka tendencja się utrzyma. W okresie zaraz po urodzeniu dziecka organizm szczególnie potrzebuje dodatkowej energii i pożywienia. Z czasem sytuacja stabilizuje się - najczęściej po około trzech miesiącach. Wtedy można nieco obniżyć ilość kalorii spożywanych w ciągu dnia, ale pod żadnym pozorem nie schodzimy poniżej progu 1800 kalorii.

Podczas karmienia piersią jemy produkty zdrowe, mało przetworzone. Staramy się używać jak najmniej cukru i soli. Posiłki spożywamy o regularnych porach - najlepiej dopasować je do godzin, w których dziecko śpi. Optymalnie jest jeść 5-6 razy dziennie, wliczając w to przekąski. Nie trzymamy się jednak sztywno ustalonego harmonogramu - kiedy poczujemy głód, jemy, ponieważ to znak, że organizm potrzebuje większej ilości energii. Warto wyposażyć kuchenne szafki i lodówkę w zdrowe przysmaki - owoce świeże i suszone, orzechy i jogurty. Słodycze odstawiamy, nie są ani zdrowe, ani nie wpływają pozytywnie na odchudzanie podczas karmienia piersią. Zwiększamy za to ilość produktów bogatych w błonnik - jemy pieczywo, dużo warzyw, kaszę, ryż, płatki zbożowe, otręby i nasiona roślin strączkowych (fasola, bób, soczewica, ciecierzyca, soja, groch). Pilnujemy, aby w naszej diecie było także dużo białka (chude mięso, wędliny, mleko, sery, jajka, ziemniaki) oraz kwasów tłuszczowych Omega-3 (ryby: makrela, łosoś, pstrąg, sardynki, orzechy włoskie, olej i siemię lniane). Nie rezygnujmy z węglowodanów - to częsty błąd, który może poskutkować szybką i niezdrową utratą wagi, złym samopoczuciem i zahamowaniem laktacji. Zamiast tego zastąpmy niezdrowe, bardzo kaloryczne produkty, tymi zdrowymi. Pszenny makaron warto zastąpić pełnoziarnistym, a pszenne pieczywo zamieńmy na gruboziarniste lub razowe. Warto też wprowadzić do menu brązowy ryż i słodkie ziemniaki.

Oprócz jedzenia, zwracamy uwagę na napoje. Mleko, które produkuje nasz organizm składa się w pięćdziesięciu procentach z wody. Picie dużej ilości płynów podczas karmienia piersią sprawia, że organizm się nie odwadnia. Dobre nawodnienie sprzyja przyspieszeniu metabolizmu. Nie należy jednak pić więcej niż wskazuje nasze zapotrzebowanie - około 8 szklanek wody dziennie wystarczy. Bardzo duża ilość wypitej wody nie przekłada się na ilość wytwarzanego mleka. Możemy też uzupełniać płyny, pijąc soki oraz herbatki ziołowe i owocowe. Zwróćmy tylko uwagę, czy nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników oraz nadmiernej ilości cukrów i słodzików.

Zdrowa dieta to podstawa efektywnego chudnięcia po ciąży

Odchudzanie podczas karmienia piersią - dlaczego nie wolno zbyt szybko tracić na wadze po ciąży? Poznaj tajniki odchudzania po porodzie

Odchudzanie podczas karmienia piersią dzieje się samoistnie, ponieważ – jak już wspominaliśmy – organizm potrzebuje zużyć od 500 do 700 kalorii dziennie na produkcję pokarmu dla dziecka. Odchudzanie można nieco wspomóc, obniżając kaloryczność jadłospisu, ale zmiany wprowadzamy stopniowo dopiero po trzecim miesiącu życia dziecka. Wcześniej nie wolno tego robić, żeby nie zaburzać laktacji. Mała ilość snu, jaką zazwyczaj dostarczają sobie młodzi rodzice, to kolejny powód do tego, żeby nie próbować drastycznie odchudzać się po ciąży zbyt szybko. Podczas pierwszych tygodni z maluszkiem, mama i tak zazwyczaj nie ma czasu na to, aby restrykcyjnie pilnować swojej diety. Jest jeszcze jeden powód, dla którego raczej nie stracimy dużo na wadze w miesiąc po porodzie. Tygodniowy maluch pije dużo mniej mleka niż trzymiesięczny, a więc w początkowym okresie życia dziecka organizm mamy spala mniej kalorii podczas karmienia piersią niż w późniejszym czasie.

Niektóre badania wykazują, że zbyt szybkie odchudzanie podczas karmienia piersią może powodować uwalnianie się do pokarmu produktów rozpadu tkanki tłuszczowej oraz toksyn i wolnych rodników - te są szczególnie groźne, ponieważ potrafią zmieniać strukturę komórek ludzkiego organizmu. Jeżeli zależy nam na bezpiecznym powrocie do figury sprzed ciąży - przez trzy miesiące po urodzeniu dziecka cierpliwie czekamy z wprowadzaniem jakichkolwiek działań odchudzających. To, co możemy zrobić, to jak najczęściej karmić dziecko piersią. Maluch powinien odżywiać się wyłącznie mlekiem matki do szóstego miesiąca życia. Skorzysta na tym także mama, która chce schudnąć.

Jest jeszcze jedna, bardzo ważna wskazówka dotycząca odchudzania podczas karmienia. Myśl pozytywnie - to klucz do utrzymania postanowień i trwałego wyrobienia sobie nowych nawyków żywieniowych. Nie dajmy się zwariować - wszak podczas pierwszych miesięcy życia dziecka najważniejsze jest budowanie więzi między maluchem i rodzicami. To, że bliskość mamy i dziecka podczas karmienia sprzyja także odchudzaniu jest przyjemnym bonusem do dopiero co rozpoczętego wspaniałego macierzyństwa.

Jak schudnąć po porodzie, karmiąc piersią i maksymalnie ułatwić sobie życie z maluszkiem? Poznaj przydatne gadżety, które powinny znajdować się w niezbędniku każdej młodej, nowoczesnej mamy!

Wiedza o tym, jak schudnąć po porodzie, karmiąc piersią, jest bardzo przydatna dla młodych mam. Najważniejszą kwestią pozostaje oczywiście zdrowa dieta. Warto jednak ułatwiać sobie tę kwestię na inne sposoby. Zobacz, jakie gadżety przydadzą się każdej mamie, która chce schudnąć po porodzie, karmiąc piersią!

Laktator do odciągania pokarmu

Laktator, służący do odciągania pokarmu, to bardzo przydatne urządzenie w domu młodych rodziców. Może on być ręczny lub elektryczny. Wystarczy założyć na pierś specjalną nakładkę i za pomocą pompki, tłoku lub elektrycznego mechanizmu wywołać ciśnienie i ruchy naśladujące ssanie dziecka. Mleko spływa do przymocowanej do nakładki butelki. Dzięki laktatorowi można przygotować pokarm dla dziecka na zapas, kiedy na przykład mama musi wyjść do pracy czy do lekarza. Urządzenie pomaga także paniom, które mają przejściowe problemy z laktacją - masuje piersi i stymuluje organizm do produkcji pokarmu. Laktator przyda się też wtedy, kiedy mamy nadmiar mleka i piersi stają się nabrzmiałe, bolące i nieprzyjemnie twarde. Odciąganie mleka laktatorem dodatkowo sprzyja chudnięciu - wiemy już, że aby wyprodukować pokarm, organizm musi spalić wiele kalorii.

Opakowania do przechowywania jedzenia

Małe, zamykane pudełka, woreczki strunowe i sterylne zakręcane pojemniki przydadzą się każdej mamie, która zastanawia się, jak schudnąć po porodzie, karmiąc piersią. Pudełka przydadzą nam się do przechowywania warzyw i gotowych obiadów. Do woreczków strunowych możemy pakować porcje pysznych, zdrowych przekąsek, które będą czekały w szafce, w razie jakby naszła nas ochota na coś słodkiego. Możemy komponować różne zestawy z suszonych bananów, jabłek, żurawiny i rodzynek oraz orzechów włoskich, ziemnych, nerkowców i migdałów. Porcyjki możemy wzbogacić, dodając płatki owsiane i otręby. W takich woreczkach z powodzeniem zamrozimy także gotowe zestawy świeżych owoców na smoothie - kolorowe, gęste koktajle. Sterylne, zakręcane pojemniki przydadzą się także na przechowywanie w lodówce odciągniętego mleka dla dziecka.

Ubrania do karmienia piersią

Mamy, które karmią piersią i przy tym chcą schudnąć, zazwyczaj są zmuszone do tego, aby rozbierać się do pasa nawet 6-7 razy na dobę! Aby zapewnić karmiącym mamom jak najwyższy komfort, Mamatu stworzyło serię ubrań do karmienia piersią. Dzięki nim poczujemy się swobodnie i kobieco, a częste karmienie piersią będzie zawsze wygodne i przyjemne - nawet w miejscach publicznych czy podczas wizyty przyjaciół i członków rodziny. Jak działają ubrania do karmienia? To bardzo proste. T-shirty, bluzy i sukienki mają wszyte dyskretne suwaczki, które pozwalają na szybkie i łatwe odsłonięcie piersi do karmienia lub odciągania pokarmu. Są także takie modele ubrań, które składają się z dwóch warstw - wystarczy podnieść wierzchnią część materiału i bez odsłaniania brzucha i pleców możemy przystawić dziecko do piersi. Ubrania Mamatu są wykonane z najwyższej jakości tkanin, a dzięki temu miłe w dotyku dla wrażliwej skóry mamy i odpowiednie dla delikatnej cery dziecka. Wszystkie bluzy, sukienki i koszulki nie dość, że praktyczne - są bardzo stylowe, więc możemy je nosić także wtedy, gdy już nie będziemy karmić piersią.

Po urodzeniu dziecka warto zastanowić się co zrobić by schudnąć po ciąży

Jak schudnąć po ciąży, karmiąc piersią - ćwiczenia dla młodych mam. Kiedy po porodzie można włączyć w plan dnia aktywność fizyczną?

“Czy kiedy chcę schudnąć po ciąży, karmiąc piersią, mogę dodatkowo wykonywać ćwiczenia?” - pytają mamy. A ginekolodzy odpowiadają - oczywiście, ale po pewnym czasie od porodu oraz wizycie kontrolnej u lekarza, która wykaże, że mama jest w pełni zdrowa. Lekką aktywność fizyczną można wprowadzić już nawet kilka dni po połogu, na przykład wykonując krążenia stopami oraz naprzemiennie napinając i rozluźniając mięśnie łydek i ud. Po około dwóch tygodniach po porodzie można powoli wprowadzaj więcej ćwiczeń wzmacniających i rozciągających - wykroki, skłony, spięcia brzucha i marsz. Pamiętamy, żeby nie angażować mięśni krocza i ogólnie nie forsować się za bardzo, bo na to jest jeszcze za wcześnie.

Kiedy już na dobre wrócimy do formy, zdecydowanie warto pamiętać o regularnym ruchu po urodzeniu dziecka. Wiadomo, początki z niemowlęciem wymagają dużo energii i wysiłku. Zwykle budzimy się rano zmęczone po nieprzespanej nocy, ale wystarczy, że poruszamy się trochę w ciągu dnia, żeby poprawić krążenie. Wykonujmy zwłaszcza lekkie ćwiczenia na nogi. Dzięki temu szybciej przywykniemy do zwiększonej aktywności i szybciej stracimy na wadze. Pamiętajmy jednak, że rozpoczęcie ćwiczeń, które mocniej podnoszą tętno - aerobowych czy z obciążeniem, może nastąpić dopiero wtedy, kiedy uzyskamy zgodę lekarza. Wizyta kontrolna to konieczność - specjalista oceni stan mięśni prostych brzucha i sprawdzi, czy nie rozeszły się po wydaniu na świat dziecka. GInekolog musi też zobaczyć, czy nastąpiło już zamknięcie szyjki macicy oraz wygojenie ran poporodowych. Kiedy uzyskamy zgodę lekarza na bardziej angażujące ćwiczenia, możemy udać się z dzieckiem na specjalne zajęcia dla mam, albo poruszać się w domu. Możemy na przykład tańczyć z maluchem na rękach albo wykonywać układy aerobowe na dywanie, co będzie doskonałą formą rozrywki dla dziecka i sposobem na budowanie bliskości.

Kategoire: Blog dla mam