KONTAKT 500 835 853

OD 400 PLN PRZESYŁKA W POLSCE GRATIS

ZWROT LUB WYMIANA DO 14 DNI

Kategorie wpisów

Sprawna w ciąży.

Sprawna w ciąży.

Sprawna w ciąży.

Mówi się, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Jeśli dbamy o siebie, regularnie ćwiczymy i myślimy o swoim zdrowiu, mamy więcej energii i pogody ducha. Nie inaczej jest w ciąży. Prawda jest taka, że w tym odmiennym stanie, nasze zdrowie i sprawność liczy się podwójnie.

ćwieczenie w ciązy

Dawniej, kiedy kobieta zachodziła w ciążę, mówiło się, że ma odpoczywać, nie forsować się i jeść za dwoje. Dziś już wiemy, że nie jest to najlepszy sposób na przeżycie kolejnych dziewięciu miesięcy. Jeśli zawsze miało się aktywny tryb życia, wcale nie trzeba z niego rezygnować. Prawidłowo przebiegająca ciąża wcale nie przeszkadza w realizowaniu zdrowych postanowień. Wręcz przeciwnie. Odpowiednie ćwiczenia i dieta potrafią zdecydowanie polepszyć sprawność i samopoczucie w czasie ciąży.

Nie każda z nas jest fanką wysiłku fizycznego. Zachodząc w ciążę nie unikniemy go jednak, bo z każdym miesiącem codzienne czynności trzeba będzie wykonywać z coraz większym obciążeniem. Jeśli więc dopiero planujesz zajście w ciążę, warto wprowadzić, nawet w niewielkiej ilości, ruch w swój codzienny grafik. Wzmocnić mięśnie pleców i brzucha. Zaowocuje to mniejszym dyskomfortem podczas ciąży i szybszym powrotem do figury sprzed ciąży.

Co w przypadku kiedy nie lubisz ćwiczyć?

Jeśli nigdy nie ćwiczyłaś, a już jesteś w ciąży - nic straconego. Zawsze możesz chodzić na spokojne spacery, które dotlenią organizm i dodadzą energii. Ważne, żeby nie spędzić całego okresu ciąży na kanapie. Jeśli czujesz się dobrze, a lekarz nie widzi przeciwwskazań, ruszaj się jak najwięcej.

Jeśli zawsze byłaś typem sportowca, możesz nim być niezależnie od zaawansowania ciąży. Oczywiście nie zaleca się maratonów, boksu czy sportów wyczynowych, ale nadal możesz się gimnastykować. Musisz słuchać swojego ciała i pamiętać, że cały czas jest z Tobą ktoś jeszcze.

Niezależnie więc od Twojej formy zawsze jest pora, aby zacząć lepiej dbać o swoje zdrowie. Ciąża może być doskonałym powodem dla rozpoczęcia przygody ze sportem. Pamiętaj, że to dopiero początek. Kiedy dziecko przyjdzie na świat, a następnie stanie na własne nogi, będziesz potrzebowała dużo siły i świetnej formy, żeby za nim nadążyć!

Kategoire: Blog dla mam