KONTAKT 500 835 853

OD 400 PLN PRZESYŁKA W POLSCE GRATIS

ZWROT LUB WYMIANA DO 14 DNI

Kategorie wpisów

Mądre jedzenie dla dzieci - przekąski

Mądre jedzenie dla dzieci - przekąski

Gdyby od dzieci zależało to, co będą jadły przez cały dzień, nie trzeba by się było za bardzo w kuchni wysilać. Podstawą diety byłyby słodycze, sporadycznie przekąszane słodkim serkiem i popijane kolorowym sokiem. Takie „paliwo” daje energię na chwilę, by zaraz potem ulecieć gdzieś w powietrze, zostawiając nasze dzieci bez siły z kiepskim humorem i znowu głodne. Wiadomo, dzieci powinny jeść zdrowe, pożywne posiłki złożone z dobrych węglowodanów, białka i zdrowych tłuszczy, ale jak przekonać 3-4 latka, że to co ma na talerzu jest dla niego dobre, skoro wygląd nie zachęca? Po długim przekonywaniu, kiedy posiłek przyschnie już na talerzu, zwykle łamiemy się i sięgamy po gotowe przekąski...

przekąski dla dzieci

Przekąski, bo o nich będzie mowa, to wbrew pozorom, bardzo ważna część codziennego menu. Pomagają utrzymać stałą ilość energii, mogą pełnić funkcję nagrody, małej przyjemności, ale są również niezrównane w dostarczaniu składników niezbędnych do prawidłowej pracy mózgu. Oczywiście, jeśli ta przekąska będzie odpowiednio przemyślana.

Jedzenie dla dzieci, więc również i przekąski, musi zachęcać do jedzenia już samym wyglądem. Dlatego sfera wizualna jest w tym wypadku kluczowa. Również forma jedzenia, jeśli jest nietypowa z pewnością zachęci malucha do spróbowania. Obie te cechy łączy jogurt naturalny, na którego powierzchni możemy zrobić szlaczek z masła orzechowego, miodu lub ciemnego kakao. Do tego pokrojone w plasterki jabłko, gotowe do zanurzania w jogurtowym dipie.

Innym sposobem na przemycenie jogurtu naturalnego, jest zastąpienie nim lodowej przekąski. Coraz większą popularnością cieszy się mrożony jogurt, dlaczego nie wykorzystać tego w domu? Wystarczy do jogurtu dodać odrobinę cukru lub, jeszcze lepiej, ksylitolu lub miodu, obtoczyć w nim owoce (jagody, maliny, truskawki) i wstawić na godzinę do lodówki. Po tym czasie mamy pyszną, lodową i zdrową przekąskę, której żadne dziecko się nie oprze.

Jeśli chcemy przystopować ze słodkościami, zaproponujmy dziecku zieloną wersję krakersów z serem.

Zieloną dlatego, że zamiast krakersów serem przekładamy grube plastry zielonego ogórka! Odświeżające, pełne witamin warzywo z pewnością znajdzie uznanie w towarzystwie uwielbianego przez dzieci sera, dostarczającego białko i tłuszcz.

W przypadku dzieci, ogranicza nas praktycznie tylko wyobraźnia. Nie musimy trzymać się żadnych zasad dotyczących połączeń i wyglądu stosowanych w wykwintnych restauracjach. Im bardziej zabawny wygląd tym lepiej! W odpowiednim towarzystwie jesteśmy w stanie przemycić na talerz malucha nawet szpinak!

Kategoire: Blog dla mam