KONTAKT 500 835 853

OD 400 PLN PRZESYŁKA W POLSCE GRATIS

ZWROT LUB WYMIANA DO 14 DNI

Kategorie wpisów

Jak spać spokojnie podczas ciąży?

Jak spać spokojnie podczas ciąży?

Sen jest niezwykle ważnym elementem naszego życia. Daje nam energię, pozwala naładować akumulatory na cały dzień. Po dobrze przespanej nocy mamy siłę na podjęcie się wyzwań nadchodzącego dnia. Dla kobiet w ciąży sen jest szczególnie ważny. Niestety ponad 70% z nich boryka się z problemami na tym polu. Dlaczego tak jest?

problemy ze snem podczas ciąży


Kłopoty z przesypianiem nocy ma większość ciężarnych kobiet. Z badań wynika, że problemy z wysypianiem się, mają bezpośredni wpływ na przebieg porodu. U kobiet, których noce nie należały do najspokojniejszych, częściej rodziły przez cesarskie cięcie. Inne badania dowiodły natomiast, że gorszy sen wpływa na wydłużenie akcji porodowej. Natomiast długie i przyjemne spanie redukuje ryzyko komplikacji okołoporodowych.

Co sprawia, że gorzej śpimy w ciąży?

W pierwszym trymestrze są to wahania hormonalne, mdłości (nie tylko poranne), ból piersi i częste oddawanie moczu. Poza tym początek ciąży to często permanentne zmęczenie w ciągu dnia. Kiedy śpimy do południa, ciężko zasnąć wieczorem. W drugim trymestrze to zgaga i refluks, przekrwienie śluzówki nosa i tendencja do realistycznych koszmarów sennych. Trzeci trymestr to syndrom niespokojnych nóg, bóle w obrębie kręgosłupa i miednicy, oraz jeszcze częstsze wycieczki do toalety.

Jak więc pomóc sobie podczas tych dziewięciu miesięcy?

Przede wszystkim należy unikać kofeiny i dużych ilości cukru. Nigdy nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Jeśli czujemy głód, odpowiednie będą lekki przekąski złożone z pełnoziarnistych węglowodanów i białka, np. ciemne pieczywo i szklanka ciepłego mleka. Przed snem warto wziąć ciepłą (nie za ciepłą!) kąpiel, poprosić partnera o masaż i zrobić kilka relaksujących ćwiczeń (mogą być te z ukochanym ;) ). Odpowiednia temperatura w sypialni też pomaga w utrzymaniu ciągłości snu.


Zawsze należy pamiętać o wygodzie. Świetnie, szczególnie w ostatnim trymestrze, sprawdzają się poduszki ciążowe. Dzięki nim możemy wygodnie ułożyć się na boku, odciążając kręgosłup. Zarówno w nocy, jak i w ciągu dnia, warto też nosić wygodne, niekrępujące ruchów ubrania, dostosowane do naszych nowych, pełniejszych kształtów.

Kategoire: Blog dla mam